Usługi księgowe: ubezpieczenie
Usługi księgowe, a więc prowadzenie ksiąg rachunkowych, to działalność gospodarcza polegająca także na świadczeniu takich usług, jak: okresowe ustalanie, bądź sprawdzanie rzeczywistego stanu aktywów oraz pasywów, ich wyceny, ustalania wyniku finansowego, gromadzenia wszelkich dowodów księgowych i innej dokumentacji, a także sporządzanie sprawozdań finansowych. Jeżeli w biurze rachunkowym prowadzona jest wyżej wspomniana działalność, konieczne jest wykupienie polisy o wartości minimum 10 tysięcy euro.
Jeżeli natomiast w biurze rachunkowym świadczone są także usługi z zakresu doradztwa podatkowego, a ściślej mówiąc: prowadzenie ksiąg podatkowych oraz innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielania pomocy w tym zakresie podatnikom, płatnikom i inkasentom, a także sporządzanie zeznać i deklaracji podatkowych oraz udzielanie pomocy w tym zakresie na rzecz wyżej wspomnianych osób, to istnieje wówczas obowiązek wykupienia ubezpieczenia na dodatkową kwotę 5 tysięcy euro. Mówiąc prościej: usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz wypełniania deklaracji podatkowych obliguje do wykupienia polisy OC na wartość co najmniej 15 tysięcy euro. Obowiązek ubezpieczenia OC wynika z artykułu 76h ust. 1 ustawy o rachunkowości.
Artykuł ten mówi o tym, że przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą polegającą na usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych są zobowiązani do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w przypadku szkód wyrządzonych w związku z prowadzoną przez siebie działalnością.
Teraz już chyba coraz rzadziej korzysta się ze stacjonarnych biur maklerskich i bardziej...
Warto odbywać takie szkolenia firmowe, bo można się sporo nauczyć i awansować. Tylko ...
Ja zawsze jak chodzę do banku w mieście to kolejka jest na kilka osób, a oczywiście il...
Małe sklepiki mają bardzo trudne zadanie w konkurowaniu z wielkimi molochami, które kup...
Szkoda, że przepisy nie regulują ile może być pracowników zatrudnionych na umowę zle...